שירות הגדלת תמונות לצלמים

כצלמים, יש לנו עניין באיכות. תפסנו תמונה, ראינו אותה מן הפרספקטיבה הייחודית שלנו – והבאנו אותה לחיים בלחיצת כפתור. מכאן והלאה, זה עניין של המצלמה, ושל פיתוח התמונה. והמעבר הזה בין המצלמה לפיתוח התמונה, יכול להיות לא פחות אומנותי ואינטואטיבי מן המעבר של התמונה מהעולם החיצון, כפי שראינו אותו בראייתנו הייחודית, לתוך הזיכרון הדיגיטלי של המצלמה שאנחנו עובדים אתה.

הגדלת תמונה לצלמים

לכן, השלב הבא ביצירה, לאחר תיעוד הפיסה הקטנה (והאינסופית) שלנו, מן העולם – זה פיתוחה, הבאה לגשמי, לעולם החומר. על כן, אנחנו נכנסים לתחום ומרחב ההדפסה. ההדפסה מספרת לנו שאנחנו יכולים להעביר תמונה מן האינסוף לנייר, באמצעים טכנולוגיים – של הדפסה על גבי נייר צילום, הדפסה על אלומיניום, ומה לא. הדרך לעשות זאת, יכולה לעבור דרך חומרים שעונים לתגיות קריטריון כמו כרומולוקס, דיאסק, ולמדה, שנכתב עליהם כאן באתר. להיות צלמים יכול להיות כיף – יש לנו את הזכות והיכולת להסתובב עם המצלמה שלנו בעולם, ופשוט… להתבונן, לראות מה תופס את עינינו. וכשהתוצאה הסופית – מספרת לנו באופן מדויק, ואף מחמיא – את מה שראינו בראשינו – זה יכול להיות תענוג של ממש, כמעט, ואפילו – Dare I say it – אלוהי כשלעצמו.

לכן, הדפסה איכותית, באיכות מוזיאלית לכל הפחות, היא תו תקן אצל צלמים שרוצים לראות את האינסוף שבראשם – מתגשם למציאות. כי מה יכול ללכוד את הדמיון לתוך החומר? שום דבר. אבל החומר, יכול לרמז, יכול לכוון – על מה שהתחולל בראש. זאת אני מאמין, צלמים יכולים לדעת ולהרגיש, כמו כל סוג של אמן, ואדם. עכשיו, הדפסה, מתייחסת לצילום שתועד על ידי צלמים במכשיר הצילום שלהם – ועם זאת, צילום שכזה, בפי צלמים, ותהליך ההדפסה שאפשר להחיל איתו – נקרא על ידי צלמים… הגדלת תמונות. שזה מקסים, ויש בכך היגיון. "אינך עוסק כאן בהדפסה כלל, אתה רק לוקח את הצילום שלי, ומתוך הצילום "הקטן" הזה, אתה יוצר צילום גדול יותר, או משנה משמעותית את גדלו… איזו הדפסה? אני רואה כאן רק הגדלת/הקטנת צילום". שיש בכך היגיון, ואני יכול לחבב את צורת המחשבה הזאת עד מאוד.

עכשיו, צלמים שרוצים לראות את הצילום שלהם מתגשם בחומר, בצורה הגבוהה ביותר של הדפסה איכותית – יכולים לגלות דרכים לעבור את התהליך דרך טכניקות יצירה או הפקה כמו כאלו שעושות שימוש במכונות למדה. מכונות למדה הן מוצר נפלא, הן משתמשות בטכניקה הקלאסית של הדפסה באיכות גבוהה, ומשתמשות בטכנולוגיות גבוהות יותר לכדי כך. המוצר הסופי הוא פשוט זה של הדפסה על נייר צילום, הדפסה שיכולה להיות באיכות מאוד גבוהה. מה קובע את רף, סף ומד האיכות? שום דבר באופן קונקרטי ואובייקטיבי, זה יותר כמו צורה סובייקטיבית להתייחס לחומר המיוצר בתהליך ההדפסה. ועל אף שכתבתי זאת, ייתכן שלאיכות הדפסה יש מאפיינים קונקרטים ואובייקטיבים – כמו חדות צבעים, טווח אפשרויות וגוונים, עומקים מסוימים, ומשחק עם אורות ואיזונים. כך שאיכות הדפסה יכולה להשתנות מדעה לדעה, ועם זאת איכות הדפסה יכולה להישען על מאפיינים קונקרטיים שניתן למדוד אותם בין חומרי הדפסה שונים, ובעלי מקצוע שמתפעלים אותם.

צלמים שרוצים ללמוד על למדה, יכולים לגלות כעת שבאופן תמציתי וכללי מדובר בתהליך של הדפסה, על ידי הפקת תמונה סופית, מתוך פיתוחה, על גבי נייר רגיש לאור. כך שמכונת למדה עושה שימוש בקרני אור / לייזר – מה שיכול להפיק הדפסה באיכות מעניינת, למי שזה מהדהד אתו.

כצלמים, יש לנו עניין באיכות. תפסנו תמונה, ראינו אותה מן הפרספקטיבה הייחודית שלנו – והבאנו אותה לחיים בלחיצת כפתור. מכאן והלאה, זה עניין של המצלמה, ושל פיתוח התמונה. והמעבר הזה בין המצלמה לפיתוח התמונה, יכול להיות לא פחות אומנותי ואינטואטיבי מן המעבר של התמונה מהעולם החיצון, כפי שראינו אותו בראייתנו הייחודית, לתוך הפילם או הזיכרון הדיגיטלי של המצלמה שאנחנו עובדים אתה.

הגדלת תמונות לצלמים

לעומת זאת, יש שיטות הדפסה אחרות ושונות – כמו לדוגמה הדפסה על אלומיניום – דוגמת כרומולוקס, שהמיוחד בכרומולוקס זה היותו חומר אלומיניום קל משקל. שזה נהדר לייצר הדפסה על חומר שכזה, מכל מיני סיבות. בעיקר כשמדובר בסוג מסוים של מתכת. ועל אף כך, יש כאן גימור עדין, ואיכותי – שכרמולוקס יכול להביא עמו. בכרומולוקס יש שילוב בין מתכת לעדינות, שיכולה לייצר רושם של איכות וגימור עדין. זו הסיבה שכרמולוקס הוא אחת הבחירות המוצעות היום כשזה מגיע להדפסה על גבי אלומיניום.

וכשזה נוגע לדיאסק, אז מדובר בטכניקה להצמדת תמונות לזכוכית אקריליֶת. הסיבה שדיאסק יכול להיות בחירה רלוונטית כשרוצים להפיק הדפסה איכותית, היא שיש מרקם שמציג דקויות וירידה לפרטים הקטנים, כמו גם משחק עם האור שיכול להוסיף אלמנט מסוים לתמונה, כשמביאים אותה לקיום דרך דיאסק. דיאסק, לעומת זאת, זוהי שיטה שיש צורך ברישוי עבורה – שכן המכונה "המקורית" המיועדת לתפעול השיטה, נכון להיום, מצריכה רישון. לכן רק לחלק מהאנשים במדינת ישראל יש גישה "חוקית", לפי סטנדרט זה, להפעלתה.

 

אם כן, זוהי הייתה סקירה מסוימת של הדפסת צילום. תודה על הקריאה, בהצלחה.

מתלבטים, צריכים עזרה? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!

העבודות שלנו

אודות ברומייד

מעבדות ברומייד, מומחים בהדפסה מקצועית לצלמים, מעצבים ואדריכלים.
לצד 45 שנות וותק, שיטות העבודה שלנו מובילות קידמה וחדשנות, ההדפסות שלנו מאופיינות באיכות קלאסית שמשמרת את חווית הצילום.
בזכות השילוב בין מיומנויות מסורתיות וטכנולוגיה עכשווית ומתקדמת, ובזכות יחסי עבודה הדוקים עם לקוחותינו הרבים, מעבדות ברומייד נחשבות למעבדות הטובות בארץ.
כל הדפס שאנחנו עורכים הוא יצירת אמנות. ההדפס נותר נאמן לחוויית הצלם, ומיוצר בידי צוות מיומן, המורכב מאנשי המקצוע הטובים בענף, הפועלים מתוך אהבה ותשוקה לצילום, ליופי ולאמנות.
על מנת להשיג את ההדפס המושלם אנחנו משתמשים בחומרים הטובים ביותר ובטכנולוגיות שנחשבות ליצירת אמנות בעצמן, בתהליך המותאם אישית לצרכי הלקוח.
אנחנו במעבדות ברומייד מתחייבים לתהליך מקצועי, שירות נעים ותוצר מדויק ואיכותי בכל הפרמטרים.

סטודיו ברומיינד

לקוחות מספרים עלינו

פתרונות הדפסה נוספים

תודות לצלמים ואמנים: לי ינור האחת והיחידה, שי גבריאלי המדהים, עו״ד ידין פרלמן גלעדי, רבקה סביניר המוכשרת והמפתיע ללא הרף, אתר פוטו-ארט האתר האיכותי ביותר, שרון ינאי, יואל ותומר Wild Travel,צלמים ומדריכי טיולי אקסטרים, רנומה הצרפתי ואנריקה רוטנברג האגדיים, ליקה רמתי, שמחה שרמן תערוכה במוזיאון אשדוד, אלברטו סלה בלגיה, לאון שטרנברג בלגיה ישראל, דויד קסמן, חיים אפריאט Life Style, הרבי ב בראון ודויד שינמן לונדון, אשר סבידנסקי צלם טבע ודוקו, אנטרופולוג חוקר שבטים,טוב אליהו מפולג, עופר דנון ממכתש רמון, שמעון פינקלשטיין אמן, אסי יעקובוביץ אמן, עמרי אמסלם, ברוך צייר, שארי ראבי צלם, אבי גולדברג צלם טבע, אניסה אשקר אמנית רב תחומית,אלון הדר, ערן…גלריה מכון המים, דניאל סיבוני StreetArt, ורדה רותם פיסול ותכשיטים, דליה יאירי עתונאית, אמיר אשל צלם, יצחק דיידוביץ, אמנון אנגל, דוד גל מעצב מוזיאון ישראל ז״ל, דודו גורי צלם סרטי תדמית ז״ל, תודה מיוחדת לאדריכלית חגית אבאהמי – חברת אלקטרה בניה, רמי חברת דקורם, חברת אלעד, מוזיאון מכבי ר״ג, מוזיאון אשדוד לאמנות, מוזיאון יד ושם וצווט טחנה לעיצוב,
תודה מיוחדות לצוות שלי צוות סטודיו ברומייד: יוסי צברי, אבי סיטון, שגיא יגדר, אדוארד פטרוק, רונית שפיגלר ורן שמולביץ ואני אחרונה חביבה סטלה שמולביץ.

WhatsApp chat
איזה יופי!
לא תפסיקו לקבל מחמאות, על התמונות שתדפיסו אצלנו
דילוג לתוכן